Kako igre na sreću menjaju društvo u Srbiji?
Tržište igara na sreću Srbije, na kojem je kompanija Meridianbet jedan od ključnih aktera više od 20 godina, jedan je od najpouzdanijih i najbrže rastućih generatora javnih prihoda. Ovo je ujedno i gotovo najstrože regulisan poslovni sektor u zemlji. Samo u prethodnoj godini, industrija igara na sreću u republički budžet uplatila je više od 250 miliona evra.
Doprinos industrije igara na sreću domaćoj ekonomiji
Bilo kroz oporezivanje, zapošljavanje, generisanje „efekta prelivanja“ u druge sektore (industrije dobavljače), sektor igara na sreću domaćoj privredi godišnje doprinosi sa gotovo 500 miliona evra. Mediji, HoReCa (industrija hrane i pića), ugostiteljstvo, sektor nekretnina kroz zakup poslovnog prostora, IT i telekomunikacije, građevinska industrija, osiguranje, bankarstvo – samo su neki od sektora čiji je jedan od ključnih dobavljača upravo sektor igara na sreću.
Ovo je jedan od najbrže rastućih industrija i po još jednom, verovatno i najvažnijem ekonomskom indikatoru – otvaranju novih radnih mesta. Reč je o 15.000 neposrednih, a posredno i celih 100.000 poslova (kompanije dobavljači). Prema istraživanju Udruženja priređivača igara na sreću (UPIS), od beting industruje direktno i indirektno živi više od 400.000 ljudi.
Struktura radnih mesta
Igre na sreću su na samom vrhu tehnički sofisticiranih delatnosti gde je tražnja za IT kadrovima ogromna. U fokusu ovog biznisa i njegove najtraženije veštine jesu analitika, statistika, digitalni marketing, softversko inžinjerstvo.
Kompanija Meridianbet, primera radi, godinama je inovator kada je reč o plasiranju softverskih rešenja koja se, osim Srbije, primenjuju na najzahtevnijim svetskim tržištima igara na sreću, uključujući i zemlje EU, pa zato više godina unazad stipendira najbolje studente univerziteta na kojima posluje i aktivno u praksi učestvuje u usklađivanju obrazovnih politika sa potrebama tržišta rada.
Podrška domaćem sportu
Kompanije iz ove grane su i najveća podrška domaćem sportu. Meridianbet je od ove godine naslovni sponzor KK Crvena zvezda, a potpisani ugovor jedan je od najvećih sponzorskih ugovora ikad sklopljenih u domaćem sportu uopšte.
Kompanija koja je prisutna na više od 15 tržišta EU, Južne Amerike i Afrike, ekskluzivni je betting partner više od 30 fudbalskih i košarkaških klubova širom sveta i pokrovitelj vrhunskog profesionalnog sporta, a značajna sredstva izdvajaju se za pomoć amaterskim klubovima i sportskim udruženjima.
Lideri društvene odgovornosti
Priređivači igara na sreću takođe su najaktivniji na polju društvene odgovornosti. Za kompaniju Meridianbet, „utakmica“ u humanosti, solidarnosti i ulaganja u zajednice širom Srbije traje neprekidno više od 20 godina. Jedno od najstarijih imena u industriji zabave, ne samo Srbije već i ovog dela Evrope, Meridianbet je u ovoj disciplini nezamenjiv igrač, koji je samo u 2022. godini organizovao 50 CSR kampanja u Srbiji.
Pomoć svratištima za decu, donacije u novcu i tehničkoj opremi zdravstvenim centrima, finansiranje projekata podrške sunarodnicima na KiM, prikupljanje sredstava za lečenje dece od opasnih i retkih bolesti, stipendiranje najboljih studenata, podrška ustanovama kulture i udruženjima građana, podizanje svesti o važnosti borbe protiv nasilja nad ženama – navedimo samo neke od ključnih CSR projekata kompanije Meridian i njene humanitarne Fondacije „Od srca sa ljubavlju“.
Prva domaća betting crowdfunding platforma
Kompanija je pokrenula i program direktnih donacija za projekte iz ekološkog opsega – Meridian Donacije – za sve korisnike (igrače) kreirana je posebna opcija na sajtu meridianbet.rs gde je moguće izvršiti individualne donacije za projekte čišćenja reka, jezera, vazduha, donacije novih sadnica, čime je Meridianbet jedino domaće ime industrije igara na sreću koja je u društveno odgovorne projekte neposredno uključila i svoje korisnike.
Domaće kompanije najveći izvoznici
Srpski priređivači igara na sreću ističu se i po ekspanziji na inostranim tržištima i zaista je malo sektora koji po tom obrascu mogu da im pariraju. Kompanija Meridianbet ne samo da je i po ovom segmentu lider, već je First mover i pionir – ovo je brend koji posluje na preko 20 tržišta EU, Afrike i Južne Amerike, čime se obezbeđuje dodatan, posredni prihod za domaću ekonomiju.